Що таке веб-квест?

Веб-квест – це сайт в Інтереті, з яким працюють студенти, учні які виконують ту чи іншу навчальну задачу. Розрізняють два типи Веб-квестів: для короткотермінової (мета: поглиблення знань, і інтеграція, що розраховані на одне – три заняття) і довготривалої дії (мета: поглиблення і засвоєння знань, розрахованих на довготривалий термін – на семестр або навчальний рік). Особливістю освітніх Веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи студентів, учнів з ними знаходиться на різних Веб-сайтах. Підсумком роботи з Веб-квестом є публікація робіт у вигляді Веб-сторінок і Веб-сайтів (локально і в Інтернеті).
Технологія Веб-квест дозволяє формувати наступні компетенції:
використання ІКТ для розв’язання професійних задач (пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді: презентації, Веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо);
самостійне навчання і самоосвіта;
робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
уміння знаходити декілька способів розв’язання проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
навички публічних виступів (обов’язкове проведення попереднього захисту і захисту проектів з виступами авторів, із запитаннями та дискусіями).

Структура Веб-квесту, вимоги до його окремих елементів

Чіткий вступ з описом головних ролей учасників або сценарій квеста, попередній план роботи, огляд усього квеста.
Центральне завдання зрозуміле, цікаве і виконуєме. Чітко визначений підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана низка запитань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, що потребує розв’язання, визначена позиція, що захищається, а також вказана інша діяльність, котра спрямована на потребу і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).
Список інформаційних ресурсів, що необхідні для виконання завдання.
Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квеста в процесі самостійного виконання завдання (етапи).
Опис критеріїв і напрямів оцінки Веб-квеста. Критерії оцінки залежать від типу навчальної задачі, що розв’язується у Веб-квесті.
Керівництво до дії (як організувати і представити зібрану інформацію), яка може бути представлена у вигляді направляючих запитань, організуючих навчальну роботу.
Заключення, в якому підсумовується досвід, отриманий учасниками в процесі виконання самостійної роботи над Веб-квестом.
Етапи роботи над Веб-квестом

Початковий етап.
Учасники проекту знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів.
Розподіл ролей в команді 1-4 чол. на 1 роль.
Всі члени команди мають допомагати один одному і вчити роботі з комп’ютерними програмами.
Рольовий етап.
Індивідуальна робота в команді на спільний результат. Учасники одночасно, відповідно з обраними ролями, виконують завдання. Під час виконання Веб-квеста відбувається взаємонавчання членів команди вмінням працювати з комп’ютерними програмами і Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети – створення сайта.
Задачі.
Пошук інформації з конкретної теми;
Розробка структури сайта;
Створення матеріалів для сайта;
Доопрацювання матеріалів для сайта.
Заключний етап.
Команда спільно, під керівництвом педагога, несе відповідальність за публікацію в Інтернеті результатів дослідження.
За результатами дослідження проблеми формуються висновки і пропозиції. Проводиться конкурс робіт за наступними критеріями: розуміння завдання, достовірність використаної інформації, її відповідність заданій темі, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до розв’язання проблеми, індивідуальність, професіоналізм представлення.
В оцінці результатів приймають участь викладачі, студенти, учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
Розміщення Веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учасників Веб-квестa на досягнення найкращих навчальних результатів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Наскільки добре Ви знайомі з критичним оцінюванням ресурсів Інтернету?